تیک آنلاین هر آنچه یک وبمستر به آن نیاز دارد

راهنمای خرید مخلوط‌ کن

راهنمای خرید مخلوط‌ کن

به یاد داشته باشید که اگر به دنبال تهیه‌ی میلک شیک یا اسموتی صبحگاهی هستید، باید مدلی متفاوت از دستگاه‌هایی برای تهیه‌ی انواع سوپ و کره خریداری کنید. بنابراین در این بخش چهار مدل مخلوط‌کن، از نمونه‌های ساده تا چندکاره و حرفه‌ای را به شما معرفی می‌کنیم.

  • مخلوط‌کن حرفه‌ای یا پرمیوم (Premium/High-Performance Blender)
  • مخلوط‌کن معمولی (Conventional Blender)
  • مخلوط‌کن تک نفره (Single-Serve Blender)
  • مخلوط‌کن مسافرتی (Portable Blender)
  • گوشت‌کوب برقی (Immersion Blender)
  • مخلوط‌کن وکیوم‌ساز (Vacuum Blender)
مخلوط‌ کن پرمیوم یا حرفه‌ای

پرمیوم اصطلاحی که سازندگان برای مخلوط‌کن‌هایی با قابلیت‌های بالا به کار می‌برند. البته باید اذعان کرد که به طور معمول قیمت این مدل از دستگاه‌ها بالا است. زیرا معمولاً بیشتر از مخلوط‌کن‌های معمولی کارایی دارند و برای عملیاتی مانند تهیه‌ی کره‌ی بادام‌زمینی و سرو سوپ بسیار مناسب هستند.

مزایا:

  • این مدل‌ها به عنوان قدرتمندترین مخلوط‌کن‌ها شناخته می‌شوند که می‌توانند هر چیزی را مخلوط کنند.
  • معمولاً تنظیمات سرعت چندگانه دارند و اکثر آن‌ها مجهز به دکمه‌ی پالس یا تاخیر هم هستند که ترکیب انواع مواد را آسان می‌کند. همچنین با وجود قابلیت پالس از مخلوط و خرد شدن همه‌ی مواد اطمینان حاصل می‌شود.

معایب:

  • اغلب مدل‌های این مخلوط‌کن‌ها بزرگ و بسیار حجیم هستند. درواقع اگر هر روز از آن‌ها استفاده می‌کنید، شاید وجود آن بر روی کانتر آشپزخانه چندان دست‌و‌پاگیر نباشد، اما اگر ماهانه یا تنها برای مهمانی‌ها از آن استفاده می‌کنید، قرار دادن آن در محیط کوچک آشپزخانه می‌تواند آزاردهنده باشد.
  • در هنگام استفاده از این مدل‌ها به مخلوط کردن تصادفی اجسام خارجی همچون قاشق توجه کنید. اگرچه صدای چرخش این اجسام در دستگاه هشدار‌دهنده است، اما خطر آسیب دیدن تیغه‌ها و احتمالاً شیشه وجود دارد.
مخلوط‌ کن‌ معمولی

این مدل‌های از جمله دستگا‌هایی با قیمت ارزان‌تر هستند که معمولا برای کارهای همچون ترکیب موادغذایی با شدت پایین، مانند آماده‌سازی میلک‌شیک و اسموتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته لازم به ذکر است که با خرید این مدل مخلوط‌کن، باید تهیه‌ی سوپ داغ یا آب میوه با آن را فراموش کنید.

مزایا:

  • قیمت مقرون‌به‌صرفه در عین داشتن فضای کافی برای تهیه موادغذایی موردنظر برای اعضای خانواده
  • دسترسی و خرید راحت‌تر لوازم جانبی دستگاه نسبت به سایر مدل‌ها در صورت خرابی

معایب:

  • معمولا بزرگ است. بنابراین می‌تواند فضای زیادی از آشپزخانه را اشغال کند.
  • این مدل‌ها پر سروصدا هستند.
  • این مدل دستگاه‌ها چندکاره نیستند و تنها برای ساخت میلک‌شیک، اسموتی و مخلوط و خرد کردن بعضی موادغذایی مناسب‌اند.
مخلوط‌ کن تک نفره

مخلوط‌کن تک نفره از جمله دستگاه‌های کاربردی و مقرون‌به‌صرفه است که در اندازه‌های مختلف عرضه می‌شوند. اما اکثر آن‌ها ظرفیت مخلوط‌سازی و تولید نوشیدنی برای یک یا دو نفره را دارند. به طور کلی این مدل‌ها اسموتی‌سازهای حرفه‌ای هستند که قابلیت خرد کردن میوه‌های یخ زده، آجیل و یخ را دارند. یکی دیگر از کاربردهای محبوب این نوع مخلوط‌کن‌ها، تهیه غذای کودک است که با استفاده از آن می‌توانید غذای پوره شده را در عرض چند دقیقه درست کنید.

مزایا:

  • یکی از بزرگترین مزایای استفاده از این نوع مخلوط‌کن‌ها سرعت بالای آن است.
  • چون تیغه داخل محفظه دستگاه محکم شده است، در زمان استفاده از مخلوط‌کن هیچ راهی برای لمس تیغه‌ها وجود ندارد، و استفاده از آن‌ها برای کودکان هم مناسب است.

معایب:

  • یکی از مشکل رایج در این نوع از دستگاه‌ها نشتی است. البته اغلب اوقات این موضوع به دلیل محکم نبودن واحد تیغه به ظرف است، بنابراین در مدل‌های با کیفیت با محکم کردن درب دستگاه می‌توانید از این مشکل جلوگیری کنید.
  • این نوع از دستگاه‌ها با کوچکی و طراحی ظریف خود، خطر ماندنِ باقی‌مانده‌ی موادغذایی در مخلوط‌کن را دارند. این مسأله تنها زمانی مشکل‌ساز می‌شود که از آن را برای مخلوط کردن مجدد، به ویژه غذای کودک، استفاده کنید. بنابراین در تمیز کردن آن باید نهایت دقت را به خرج دهید.
مخلوط‌ کن مسافرتی

این دسته از مخلوط‌کن‌ها نسبتاً جدید محسوب می‌شوند و هدف از استفاده‌ی آن‌ها، تهیه‌ی شیک‌ و اسموتی‌های در سفر و گشت‌وگذار است. البته باید بدانید که تیغه‌های این محصول برای خرد کرد مواد بسیار سخت به هیچ‌وجه مناسب نیستند. از مخلوط‌کن مسافرتی می‌توانید به عنوان ظرفی برای نگهداری موادغذایی در هنگام مسافرت استفاده کنید.

مزایا:

  • قابل حمل بودن مسلما یکی از بزرگترین مزیت‌های مدل‌های مسافرتی است.
  • تیغه‌ها و موتور دستگاه تنها با یک باتری قابل شارژ هستند و همچنین می‌توان با استفاده از یک شارژر USB، آن را شارژ کرد.
  • سبک وزن است و یک واحد مستقل و بدون کابل است، بنابراین، می‌توانید آن را در حین کار حرکت دهید.

معایب:

  • در حین کار باید دائما مطمئن شوید که هر دو انتهای آن سفت شده است. همچنین از آنجایی که این مدل‌ها نسبتا جدید هستند ممکن است مشکلات پیش‌بینی نشده‌ای هم داشته باشند.
گوشت‌ کوب برقی

این مدل از مخلوط‌کن‌های استوانه‌ای که به گوشت‌کوب برقی هم معروف است را مستقیماً در غذا یا نوشیدنی‌ مد نظر فرو می‌کنند تا به عنوان مثال سیب‌زمینی‌ها را در قابلمه له و خرد کند.

مزایا:

  • از آنجایی که می‌توانید در حین پخت‌وپز آن را مستقیماً در قابلمه قرار دهید، فشار بخار شما را اذیت نخواهد کرد.
  • تمیز کردن آن واقعا آسان است و اکثرا قابل شست‌وشو در ماشین ظرفشویی هستند. با این حال، حتی اگر اینطور نباشند، فقط باید کمی آب داغ و مایع ظرفشویی را با هم مخلوط کنید تا دستگاه شما تمیز شود.

معایب: 

  • برای استفاده بهینه از دستگاه باید به طور دائم به دکمه فشار آورید تا مخلوط‌کن کار کند. درواقع اگرچه این یک ویژگی ایمنی است، ولی در عین حال می‌تواند آزاردهنده هم باشد. بنابراین استفاده از آن برای افرادی که قدرت دستِ کمی دارند، خسته‌کننده است.
  • در حالی که انواع قدرتمند آن‌ها می‌تواند یخ را خرد کند، این مدل‌ها برای ساخت اسموتی مناسب نیستند.
مخلوط‌کن وکیوم‌ ساز

مخلوط‌کن‌های وکیوم‌ساز از جمله جدیدترین و گران‌ترین محصولات هستند که قابلیت خارج کردن هوا از داخل مخزن دستگاه را دارند. تولیدکنندگان مخلوط‌کن‌های وکیوم‌ساز ادعا می‌کنند خروج هوا و ایجاد خلا در فضای مخزن مخلوط‌کن می‌تواند عاملی برای تهیه‌ی اسموتی‌های روشن‌تر و خوش‌طعم‌تری با حباب‌ها و کف کمتر باشد. همچنین ادعا می‌کنند که موادغذایی آماده شده با این دستگاه برای مدت طولانی‌تری تازه می‌مانند و مواد مغذی آن حفظ می‌شود. درباره‌ی خوش‌طعم و رنگ شدن اسموتی و ماندگاری بیشتر مواد با استفاده از این مدل دستگاه‌ها همواره شک وجود داشته است. جالب است بدانید که این مسأله بررسی شده و عملا تغییری در رنگ، طعم و ماندگاری محصول خروجی مشاهده نشده است. اما ادعای حفظ ویتامین‌ها و مواد مغذی، کاملا صحیح است.

درواقع با استفاده از مخلوط‌کن‌های معمولی، عمل مخلوط کردن آن هم با سرعت بالا، می‌تواند هوای زیادی را وارد مخلوط کند. بنابراین، از نظر تئوری، کمبود اکسیژن در مخزن می‌تواند به جلوگیری از اکسید شدن موادغذایی کمک کند. درواقع کمبود یا نبود اکسیژن می‌تواند به جلوگیری از اکسید شدن ویتامین‌های محلول در آب، همچون B کمپلکس و ویتامین C کمک کند. در چنین حالتی ویتامین C موجود در میوه‌های اسموتی، حفظ می‌شود.

مزایا:

  • میزان از دست دادن مواد مغذی ناشی از اکسیداسیون را به حداقل می‌رساند.
  • وجود نشانگر دما از بین رفتن مواد مغذی ناشی از گرما را کاهش می‌دهد.
  • قابلیت خرد کنندگی بالایی دارد.

معایب:

  • به منظور آماده‌سازی محصول مورد نظر باید زمان زیادی سپری شود.
  • عملکرد آن همراه با صدا است.
  • قیمت بالایی دارد و از نظر وزنی سنگین است.
توجه به اندازه‌ی مخلوط‌کن در هنگام خرید

اگر آشپزخانه‌ای با اندازه‌ی کوچک دارید، انتخاب مخلوط‌کنی که اندازه‌ی متناسبی داشته باشد، می‌تواند چالش برانگیز باشد. در این میان گوشت‌کوب برقی‌ها با طراحی فوق‌العاده فشرده‌، می‌توانند گزینه‌ای مناسب برای شما باشند؛ چراکه به‌راحتی در کشو قرار می‌گیرند. همچنین در صورت وجود خردسال در خانه، نیازهای غذایی آن را به خوبی برطرف می‌کند (این مدل از مخلوط‌کن‌ها قابلیت پوره کردن انواع موادغذایی را دارند). مخلوط‌کن‌های مسافرتی هم نسبتا فشرده و کم‌جا هستند. البته مسلما این مدل‌ها نمی‌توانند جای یک مخلوط‌کنِ چندکاره یا حتی ساده را بگیرند. اما اگر به دنبال دستگاه‌هایی با اندازه کامل هستید و قصد دارید آن را روی میز یا کانتر آشپزخانه قرار دهید، مدل‌هایی با ارتفاعِ کمتر از ۴۳ سانتی‌متر بسیار مناسب هستند. زیرا می‌توانید آن‌ها را در زیر کابینت آشپزخانه آن هم در زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید، نگهداری کنید. در نتیجه در فضای آشپزخانه هم صرفه‌جویی می‌شود.

ایده خوبی است که قبل از خریدِ مخلوط‌کن ارتفاع زیر کابینت را اندازه‌گیری کنید. زیرا ممکن است با توجه به طراحی آشپزخانه شما، ابعاد فضا متفاوت باشد و همین مسأله عاملی برای عدم قرارگیری دستگاه در مکان مدنظر باشد.

توصیه می‌کنیم که در هنگام خرید به لوازم جانبی همراه مخلوط‌کن توجه کنید. برخی از مدل‌های این دستگاه دارای چندین ظرف برای مخلوط سازی مواد هستند. وجود لوازم جانبی اضافی اگرچه تطبیق‌پذیری دستگاه با نوع عملیاتِ مدنظر را بهبود می‌بخشد، اما فضای ذخیره‌سازی کابینت شما را بیشتر اشغال می‌کند.

نکاتی که قبل از خرید مخلوط‌کن باید در نظر داشته باشید

شاید برای شما هم جای تعجب باشد که لزوماً در نظر گرفتن هزینه‌ی بیشتر، ویژگی‌ها و امکانات بیشتری را برای شما به ارمغان نمی‌آورد. بنابراین در این بخش نکاتی ضروری را برای خرید مخلوط‌کنی با قیمتِ مناسب شرح می‌دهیم.

  1. توجه به مخزن مخلوط‌کن
  2. بررسی دکمه‌های کنترل
  3. توجه به قابلیت‌های برنامه‌ریزی و سرعت دستگاه
  4. قدرتِ مخلوط‌کن
  5. توجه به ظرفیت مخلوط‌کن
  6. سیستم ایمنی دستگاه و راحتی در شست‌وشو
  7. ضمانت‌نامه دستگاه
توجه به پارچ یا مخزن مخلوط‌کن

اکثر مخلوط‌کن‌های درجه یک، دارای مخزنِ پلاستیکی هستند که نسبت به نوع شیشه‌ای سبک وزن‌تر و کمتر در معرض شکستن است. اما نکته‌ی منفی برای مخازن پلاستیکی این است که این مواد می‌توانند بوها و لکه‌ها را جذب کنند، بنابراین پس از هر بار استفاده باید آن را به سرعت تمیز کنید. صرف نظر از جنس مخزنِ دستگاه، همواره به دنبال مخزنی با دهانه‌ی پهن باشید تا قرار دادن موادغذایی و تمیز کردن آن تسهیل شود. همچنین وجود مخزنی بزرگ، خواندن اندازه‌ها و درجه‌بندی‌های روی آن را آسان می‌کند.

دکمه‌های لمسی یا فشاری

این بخش معمولا به ترجیحات شخصی شما بر می‌گردد. دکمه‌های لمسی در تمیز کردن راحت‌تر هستند، اما کار با آن‌ها کمی دشوار است. به عنوان مثال، ممکن است در هنگام استفاده از دستگاه مجبور شوید چندین بار دکمه پاور را فشار دهید تا دستگاه روشن یا خاموش شود. در عین حال دکمه‌های فشاری به راحتی از یک سرعت به سرعت دیگر تغییر می‌کنند، اما کثیفی به سادگی می‌تواند در شکاف آن‌ها جمع شود. همچنین به مرور زمان نوشته‌های آن‌ها پاک می‌شود و باید دکمه تنظیمات را آنقدر بچرخانید تا به سرعت دلخواه خود برسید.

توجه به قابلیت‌ها برنامه‌ریزی و سرعت دستگاه

مخلوط‌کن‌ها شامل انواع مختلفی از سرعت‌ها می‌شوند. برخی از مدل‌ها تنها دو مدل سرعت دارند در حالی که بعضی دیگر از ۱۷ نوع سرعت مختلف برخوردارند. به طور کلی در این بخش چندان حساس نباشد و بدانید که عموما سه مدل سرعت کافی است ولی تشخیص از یک سرعت به سرعت دیگر ممکن است کمی دشوار شود. اگر مخلوط‌کن دارای دکمه‌ی ایجاد پالس (Pulse Setting) باشد، می‌توانید بین زمان روشن یا خاموش کردن دستگاه، تاخیر بگذارید. این قابلیت می‌تواند دقت شما را در هنگام مخلوط کردن موادغذایی حساس افزایش دهد. برخی از مخلوط‌کن‌های حرفه‌ای با کارایی بالا دارای تنظیمات قابل برنامه‌ریزی برای تهیه‌ی انواع اسموتی‌ها، آب‌میوه‌ها و سوپ هستند.

قدرت مخلوط‌کن و قابلیت خرد کردن یخ

توان مصرفی مدل‌های مختلف مخلوط‌کن می‌تواند از ۳۰۰ وات تا ۱۰۰۰ وات یا حتی بیشتر متغییر باشد. به یاد داشته باشید که عموما تولیدکنندگان ادعا می‌کنند که وات بالاتر می‌تواند معادل با عملکرد بهتر در دستگاه باشد. اما طی مطالعات صورت گرفته در این حوزه، لزوماً این مسأله صادق نیست. درواقع نوع طراحی مجموعه‌ی تیغه‌ها و شکل مخزن هم می‌تواند در قدرت و عملکرد مخلوط‌کن تاثیرگذار باشد. البته این موضوع در مورد گوشت‌کوب‌های برقی استثناء است و وات بالاتر، نتایج بهتری را رقم می‌زند. لازم به تاکید است که قابلیت خرد کردن یخ در مدل‌های پیشرفته‌تر برای تهیه‌ی اسموتی‌های یا نوشیدنی‌های سرد، بسیار حیاتی است. اگر مخلوط‌کن شما برای خرد کردن یخ مناسب نیست، از آن برای این کار استفاده نکنید. زیرا می‌تواند تیغه‌ها را کند و صاف کند.

توجه به ظرفیت مخلوط‌کن

ظرفیت این دستگاه‌ها عموما از ۳ تا ۱۴ فنجان متفاوت است. پس با توجه به نیازهای خود مهم است که نوع و مدل مناسب را انتخاب کنید. اگر از بابت فضای نگهداری دستگاه، نگران هستید و استفاده‌ی شخصی دارید؛ یک مخلوط‌کن جمع و جور و تک نفره می‌تواند انتخابی مناسب باشد. اما در صورتی که کودک خردسال دارید و میزان استفاده‌ی شما از دستگاه زیاد است، بهتر است مدل‌های حرفه‌ای با مخزنی بزرگ را انتخاب کنید.

سیستم ایمنی و راحتی‌ در شست‌وشو

به طور کلی در مخلوط‌کن‌های جدید از یک سیستم ایمنی بسیار قابل اطمینان استفاده می‌کنند که اگر مخزن محصول به طور ایمن به منبع تغذیه متصل نباشد یا حتی مخزن به درستی بر روی دستگاه قرار نگرفته باشد به شما هشدار می‌دهد و دستگاه شما روشن نمی‌شود.

از طرفی راحتی‌در شست‌وشو از جمله دیگر فاکتورهای مهم در هنگام خرید مخلوط‌کن است. چراکه با وجود تیغه‌های تیز در دستگاه عملیات شست‌وشو مشکل می‌شود. در ابتدا حتما بررسی کنید که قطعات دستگاه قابل شست‌وشو با ماشین ظرفشویی هستند یا نه! همچنین دقت کنید که قطعات قابل جدا شدن باشند تا فرآیند شستن آن راحت‌تر پیش رود.

از چه برندی مخلوط‌کن بخرم؟

برای انتخاب بهترین مارک یا برند مخلوط‌کن می‌توان شرکت‌های خوش‌نامی همچون بوش (Bosch)، فیلیپس (Philips)، پاناسونیک (Panasonic)، مولینکس (Moulinex)، فلر (Feller)، بلک اند دکر (BLACK+DECKER) و پارس‌خزر را معرفی کرد. این شرکت‌ها سالیان سال در این عرصه فعال بوده و محصولات خود را همگام با تکنولوژی روز دنیا به روز می‌کنند. لازم به ذکر است اکثر مخلوط‌کن‌های محبوب در بازار در بازه قیمتی ۳۰۰,۰۰۰ تومان تا دو میلیون تومان قرار دارند که در بخش انتهایی این مقاله به بهترین مدل‌های هر یک از این برندهای نام برده اشاره می‌کنیم.

سوپ‌ساز برقی بخرم یا مخلوط‌کن؟

طی بررسی‌های صورت گرفته می‌توان ادعا کرد که بسیاری از مخلوط‌کن‌ها، قابلیت آماده‌سازی سوپ را هم دارند. اما انتقال سوپ از قابلمه به مخلوط‌کن و برعکس می‌تواند وقت‌گیر و همراه با شلوغ‌کاری باشد، به‌ویژه اگر در مقیاس زیاد تهیه کنید. بنابراین در چنین موقعیتی شاید خرید یک دستگاه سوپ‌ساز برقی ارزشش را داشته باشد. به طور کلی دستگاه‌های سوپ‌ساز دارای المان حرارتی هستند، به این معنی که می‌توانید سوپ خود را با این دستگاه مخلوط کرده و همزمان بپزید. این دستگاه‌ها همچنین دارای حالت اسموتی‌ساز هم هستند، بنابراین ممکن است نیازی به تهیه مخلوط‌کن نداشته باشید.

۶ چیز که نباید در مخلوط‌کن ریخته شود!

در کنار کارایی‌های متنوعی که برای این وسیله‌ی خانگی مطرح شد، مهم است که به این نکته نیز توجه داشته باشید که مخلوط‌کن‌ها برای چه چیزی ساخته نشده‌اند. زیرا با افزودن یکسری از مواد به مخلوط‌کن ممکن است با مشکلاتی رو به رو شوید. به طور کلی این موارد به شرح زیر است:

  • مایعات بسیار داغ و مواد غذایی فوق منجمد
  • سیب‌زمینی و میوه‌های خشک
  • انواع دانه‌های ادویه و قهوه
مایعات بسیار داغ

هرگز نباید مایعات بسیار داغ را به داخل مخزن مخلوط‌کن بریزید و دستگاه را روشن کنید. چراکه متخصصین این حوزه اذعان دارند که مایعات داغ با تولید بخار زیاد در داخل مخلوط‌کن همراه با چرخش سریع فشار زیادی ایجاد می‌کند که می‌تواند عاملی برای انفجار و آسیب به فرد در حال کار شود. بنابراین در هنگام پوره کردن مواد داغ با استفاده از مخلوط‌کن، حداقل ۱۰ دقیقه صبر کنید تا مایعات خنک شوند. همچنین قبل از استفاده، درب آن را بردارید تا بخار خارج شود.

موادغذایی فوق منجمد

مخلوط کردن غذاهای منجمد و بسیار سفت، می‌تواند مخزن مخلوط‌کن را بشکند و تکه‌های پلاستیک یا شیشه را همراه با موادغذایی در همه‌جا پخش کند. بنابراین برای پیشگیری از چنین فاجعه‌ای قبل از ریختن مواد بسیار منجمد در مخلوط‌کن، ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به مواد فرصت ذوب دهید. همچنین بهتر است که پس از ذوب شدن مواد، آن‌ها را تکه تکه کرده و به دستگاه اضافه کنید.

سیب‌زمینی

مخلوط کردنِ موادغذایی با میزان نشاسته‌ی بالا همچون سیب‌زمینی، نتیجه‌ی مثبتی را رقم نخواهد زد. درواقع از آنجایی که تیغه‌های مخلوط‌کن به سرعت بر سیب‌زمینی‌ها کشیده ‌می‌شوند می‌تواند این ماده را به شکل خمیری چسبناک و با مزه‌ای نه‌چندان جالب درآورد که به سختی از دیواره‌ی مخزن قابل جدا شدن است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که له کردن سیب‌زمینی را با گوشت‌کوب برقی انجام دهید.

میوه‌های خشک

وجود میوه‌های خشک در اسموتی یا هر ترکیبی می‌تواند یک افزودنی لذیذ باشد، اما به دلیل بافت خاص و چسبنده‌ی این مواد، ممکن است به تیغه‌ها بچسبد و عملا در ترکیب شما پیدا نباشند. بنابراین اگر قصد افزودن میوه‌ی خشک دارید، آن را با دست خرد کنید یا در آب گرم خیس کنید تا نرم شود. سپس به محصول نهایی اضافه کنید.

دانه‌های قهوه

از نظر فنی، مشکلی از بابت آسیاب کردن دانه‌های قهوه در مخلوط‌کن وجود ندارد. اما اگر به دنبال یک فنجان قهوه‌ی حرفه‌ای هستید باید بدانید که این کار با آسیاب مخصوص دانه‌های قهوه بهتر قابل انجام است. البته آسیاب همراهِ مخلوط‌کن هم می‌تواند گزینه‌ی خوبی باشد. علاوه بر این احتمالاً استفاده از مخلوط‌کن می‌تواند منجر به از بین رفتنِ گرانول‌های دانه‌ها و تغییر طعم قهوه شود. همچنین این کار می‌تواند تیزی تیغه‌های دستگاه را در طول زمان کاهش دهد.

دانه‌های ادویه

نحوه‌ی ساخت تیغه‌ها و شکل مخزن مخلوط‌کن برای آسیاب کردن دانه‌های ادویه مناسب نیست. بنابراین اگر واقعاً می‌خواهید ترکیب ادویه‌ها خودتان را درست کنید، از آسیاب ادویه استفاده کنید.

نکات مهم برای افزایش طول عمر مخلوط‌کن

نگهداری از مخلوط‌کن آن هم زمانیکه هر روز از آن استفاده می‌کنید، بسیار ضروری است. درواقع رعایت یک‌سری اصول ساده نه‌تنها بهره‌وری دستگاه شما را بالا می‌برد، بلکه تضمین می‌کند که دستگاه تا سال‌های سال در کنار شما باشد. بنابراین در این بخش ۶ فاکتور مهم برای نگهداری از مخلوط‌کن را یادآور می‌شویم.

  1. همواره قبل از تمیز کردن مخلوط‌کن، دستگاه را از برق بکشید و همه‌ی لوازم جانبی آن را جدا کنید.
  2. از یک پارچه‌ی مرطوب برای تمیز کردن قسمت بیرونی و پایه‌ی دستگاه استفاده کنید. به یاد داشته باشید که دوشاخه، سیم یا پایه موتور نباید خیس یا در آب غوطه‌ور شوند. چراکه خطر برق‌گرفتگی وجود خواهد داشت. همچنین اگر سیم یا دوشاخه آسیب دیده باشد، برای جلوگیری از آسیب بیشتر، نباید از دستگاه استفاده کنید.
  3. هیچ‌گاه مخلوط‌کن را بیش از حد پر نکنید، چراکه می‌تواند آسیب جدی به تیغه‌ها وارد کند. همچنین برای مخلوط شدن بهتر مواد با یکدیگر آن‌ها را به صورت لایه‌ای و بر اساس سختی نسبی در دستگاه بریزید.
  4. اگرچه درب مخلوط‌کن‌های جدید دارای قفل هستند، اما بهتر است که در هنگام استفاده از دستگاه، آن را به آرامی در جای خود نگه دارید.
  5. لازم به تاکید است که هیچ‌گاه دستگاه را خالی روشن نکنید.
  6. برای صرفه جویی در مصرف برق، هنگامی که از دستگاه استفاده نمی‌کنید، آن را از برق بکشید.

لینک های دانلود

تاریخ انتشار: آوریل 16, 2023 نویسنده : امیر نظری تعداد نظرات : بدون دیدگاه
سایت بت اسپات