تیک آنلاین هر آنچه یک وبمستر به آن نیاز دارد

شیرهای کنترل هیدرولیکی

شیرهای کنترل هیدرولیکی

نویسنده: boogh بوق

شیرهای کنترل هیدرولیکی


شیرهای کنترل هیدرولیکی

 

شیرهای کنترل هیدرولیکی : شیرهای کنترل هیدرولیک ، فشار هیدورلیک ترمز عقب را برای اطمینان از عملکرد بهتر ترمزها و تنظیم فشار وارده به چرخ ها در خودروها بخصوص وسایل نقلیه سنگین شامل کشنده ها، کامیون ها و …. بکار برده می شود.

انواع شیرهای کنترل که در خودرو مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از:

  • شیرهای تناسبی
  • شیرتناسبی دارای بای پاس
  • شیر تناسبی دوبل
  • شیر تناسبی با حسگر باروارده
  • شیر تناسبی با حسگر باروارده دارای بای پاس

شیرهای کنترل هیدرولیکی

در وسایل نقلیه کنترل فشار ترمز چرخ های عقب از اهمیت ویژه ای برخوردار است به این خاطر که در مواقعی که خودرو در وضعیت پارک قراردارد ترمز چرخ های عقب توسط ترمز پارکینگ ( ترمز دستی )‌فعال می باشند.

با توجه به وجود موتور در قسمت جلوی خودرو، در مواقعی که خودرو باری حمل نمی کند بیشترین وزن در این قسمت قرار دارد و به علت اینکه وزن کمتری روی محور عقب و بر چرخ های عقب خودرو اعمال می شود در هنگام ترمز گیری امکان قفل شدن ترمز های چرخ های عقب وجود دارد که باعث کشش خودرو به طرفین و از کنترل خارج شده آن می شود.

با توجه به اینکه جلوی خودرو سنگین تر از عقب آن است زمانیکه ترمزها فعال می شوند، مرکز ثقل خودرو به سمت جلو متمایل می شود . این به بار وارد شده به جلوی خودرو اضافه می شود در نتیجه از بار وارد شده به عقب خودرو کاسته می شود . با افزایش نیروی ترمز مرکز ثقل خودرو به سمت عقب خودرو متمایل شده و بار وارده به جلوی خودرو کاسته می شود.

کنترل فشار ترمز چرخ ها

با فرض اینکه به چرخ های جلو و عقب خودرو نیروی ترمز یکسانی اعمال شود ، در شرایط فوق لاستیک های عقب که بار کمتری روی آن وارد می شود بسرعت قفل می شوند و این باعث می شود که عقب خودرو دچار لغزش شده و به طرفین کشیده شود.

وقتی که تایرها شروع به لغزیدن می کنند، اصطکاک بین چرخ ها و سطح جاده بسیار کم می شود و لاستیک نمی تواند بدرستی روی سطح جاده حرکت کند.

مگر در مواردی که وسیله نقلیه به سمت جلو و بصورت مستقیم در حرکت است و در این حالت کاهش سرعت خودرو می تواند بسیار خطرناک باشد. به منظور جلوگیری از قفل شدن چرخ های عقب خودرو باید نیروی ترمز اعمال شده به چرخ های عقب خودرو کاهش یابد.

این فعالیت توسط شیر تناسبی انجام می گیرد. انجام این فعایت بصورت خودکار فشار هیدرولیک اعمال شده به چرخ های عقب از سیلندر اصلی را کاهش می دهد.

 

خرید و فروش خودرو

قیمت روز ماشین

ثبت آگهی رایگان ماشین

بوق

 

logo

لینک های دانلود

تاریخ انتشار: می 23, 2023 نویسنده : امیر نظری تعداد نظرات : بدون دیدگاه
سایت بت اسپات