تیک آنلاین هر آنچه یک وبمستر به آن نیاز دارد

چگونه یک متخصص سئو شویم و وب سایت خود را بهینه سازی کنیم؟

مدیران و مالکین وب سایت های اینترنتی حتما باید شناخت کافی از سئو داشته باشند تا بتوانند وب سایت خود را بهینه سازی کنند. البته تبدیل شدن به متخصص سئو آسان نیست و نیاز به مطالعه مقالات و شرکت در دوره های آموزش سئو دارد.  اگر شما مایلید بیاموزید که چگونه بازدید سایت خود را افزایش دهید و برای کلمات کلیدی رتبه بالاتری در گوگل کسب کنید و فروش و درآمد بیشتری از سایت خود کسب کنید ، باید تخصص خود در سئو را بالا ببرید.

به جای پرداخت هزینه سئو به شرکت ها و متخصصین بهینه سازی سایت ، می توانید با یادگیری اصول و قواعد سئو به یک متخصص در این حوزه تبدیل شوید.

سئو چیست؟

سئو چیست ؟ چرا برای یک کسب و کار آنلاین حیاتی است؟ سئو یا بهینه سازی سایت ، روش ها ، تکنیک ها و استراتژی هایی است که به منظور آوردن سایت به صفحه اول گوگل و در نتیجه افزایش ترافیک ورودی می انجامد.

اگرچه سئو مفهوم جدیدی نیست ، اما در سال های اخیر و به دلیل اینکه سایت ها و فروشگاه های اینترنتی افزایش یافته اند ، بیشتر در رابطه با سئو میبینیم و می شنویم. در حقیقت اهمیت سئو به قدری بالا رفته که اگر سایتی بهینه نباشد نمی تواند در رقابت آنلاین با سایر رقبا ، سهم مناسبی از بازار داشته باشد و عملا وب سایت بدون کاربرد و بی فایده ای خواهد داشت.

اگرچه سئو بر روی بهینه سازی سایت در تمام موتورهای جستجو تمرکز دارد ، اما چون عملا اکثر کاربران اینترنتی در ایران از گوگل استفاده می کنند ، پس هدف از تدوین استراتژی های سئو ، ارتقا رتبه سایت و قرارگرفتن در بالای لیست در نتایج جستجوی گوگل است.

سئو سایت چیست

برای انجام سئو سایت چند روش را پیش رو دارید. می توانید آن را به آژانس های سئو بسپارید و با پرداخت هزینه سئو ، سایت خود را ارتقا دهید. از طرفی می توانید با یادگیری سئو و گذراندن دوره های سئو ، به یک متخصص سئو تبدیل شوید و خودتان سایت را بدون هیچ هزینه ای بهینه سازی کنید.

چرا باید در زمینه سئو متخصص شوید؟

اگر یک وب سایت یا فروشگاه اینترنتی دارید ، حتما باید متخصص سئو شوید. حتما می پرسید چرا؟  هنگامی که شما یک وب سایت جدید راه اندازی می کنید ، باید به کمک موتورهای جستجو ، محصولات و خدمات خود را به کاربران معرفی کنید تا در نهایت کسب درآمد کنید. با بهینه سازی می توانید سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانید و به ازای کلمات کلیدی مهم بازدید کسب کنید.

متخصص سئو شخصی است که می داند سئو سایت چگونه کار می کند و چگونه می تواند سئو را برای افزایش رتبه وب سایت در موتورهای جستجو استفاده کند.

یک متخصص سئو در زمینه تحلیل سایت ، آنالیز رقبا ، لینک سازی داخلی و خارجی ، تحقیق کلمات کلیدی ، ارتقای عملکرد و سرعت سایت ، توانایی دارد.

برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو لازم نیست حتما سئوکار باشید یا حرفه اصلی شما در این زمینه باشد.

مزایای تبدیل شدن به متخصص سئو

رتبه و بازدید سایت را افزایش دهید – این بارزترین دلیلی است که چرا کسی باید متخصص بهینه سازی موتور جستجو شود.

اگر می دانید چگونه وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید ، می توانید با افزایش رتبه و ترافیک موتورهای جستجو ، از طریق وبلاگ نویسی درآمد کسب کنید یا یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کنید.

وابستگی کمتر به آژانس های سئو – با افزایش مهارت خود در زمینه سئو می توانید وابستگی خود به شرکتهای سئو و آژانس های تبلیغات اینترنتی را کاهش دهید

کاهش هزینه ها – اگر یک کارآفرین یا وبلاگ نویس هستید ، اگر بتوانید خودتان سئو را انجام دهید ، می توانید پس انداز زیادی انجام دهید و هزینه های تبلیغاتی را کاهش دهید.

همچنین اگر متخصص سئو باشید ، بسیار راحت تر می توانید تصمیم بگیرید که کدام مشاور یا شرکت را استخدام کنید تا روی سئو سایت شما کار کند. شما در موقعیتی خواهید بود که بفهمید پکیج سئو آنها چیست و قضاوت کنید که آیا آنچه آنها پیشنهاد می کنند واقعاً به وب سایت شما کمک می کند رتبه بندی بهتری داشته باشد  یا خیر؟

اهمیت زیاد سئو برای مدیران بازاریابی – اگر به عنوان مدیر بازاریابی فعالیت می کنید ، داشتن درک خوب از سئو به شما مزیت بیشتری نسبت به سایر مدیران بازاریابی یا همکاران شما می دهد.

هیچ شغلی بدون سئو نمی تواند به صورت آنلاین زنده بماند – سئو دیگر اختیاری نیست. وب سایت هایی که بدون رعایت اصول سئو ساخته شده اند ، به هیچ وجه نمی توانند در فضای کسب و کار آنلاین که بسیار رقابتی است زنده بمانند. آموزش سئو سایت و چگونگی استفاده صحیح از آن می تواند در آینده وب سایت شما تفاوت بزرگی ایجاد کند.

۱۱ قدم برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو

این ۱۱ مرحله ای است که باید دنبال کنید تا یک متخصص سئو شوید.

نحوه کار موتورهای جستجو را بشناسید

با مفاهیم بازاریابی موتورهای جستجو آشنا شوید

معنای واقعی سئو را درک کنید

آموزش سئو مناسب را انتخاب کنید

در مورد اخبار و تغییرات سئو اطلاعات داشته باشید

ابزارهای مناسب سئو را انتخاب کنید

سئو را بصورت عملی تمرین کنید

تخصص سئو خود را به نمایش بگذارید

تخصص تحلیل رقبا را بدست آورید

صبور باشید

آموزش های متخصصان سئو شناخته شده را دنبال کنید

متخصص سئو جهت بهینه سازی سایت

 نحوه کار موتورهای جستجو را بفهمید

قبل از اینکه حتی به فکر سئو باشید ، اولین قدم شما باید آشنایی با موتورهای جستجو ، به ویژه گوگل باشید. قوانین گوگل را بدانید . الگوریتم های رتبه بندی را بشناسید.

به طور خلاصه ، موتورهای جستجو سه فرآیند اصلی دارند:

خزیدن – این نحوه کشف محتوا در وب است

نمایه سازی – نحوه افزودن و سازماندهی محتوا در فهرست خود

رتبه بندی – چگونه آنها تصمیم می گیرند که کدام وب سایت ها را در نتایج نشان دهند (و به چه ترتیب) ، برای جستجوی یک عبارت خاص

به عنوان یک متخصص سئو ، باید بدانید که چگونه یک وب سایت را در هر مرحله بهینه کنید تا موتورهای جستجو بدون مشکل بتوانند محتوای وب سایت را بخوانند ، فهرست بندی کنند و درک کنند.

همچنین به دلیل وجود برخی از الگوریتم های گوگل که برای مقابله با سایت های متخلف طراحی شده اند ، حتما باید دلایل جریمه سایت در گوگل را بدانید و از روش هایی که می تواند موجب حذف سایت از نتایج شود اجتناب کنید.

 با مفاهیم بازاریابی موتور جستجو آشنا شوید

باید یک ایده کلی در مورد همه روش های مختلفی داشته باشید که بازاریابی موتور جستجو را تشکیل می دهند. شما باید درک کنید که بازاریابی دیجیتال و نقش سئو در کمپین های بازاریابی دیجیتال چیست.

مزیت سئو سایت نسبت به سایر روش های بازاریابی آنلاین را بدانید و مشخص کنید که چه هدفی را دنبال می کنید و قصد شما از انجام سئو و یادگیری سئو سایت چیست.

با استفاده از سئو ، هدف شما این است که با انتشار محتوایی که با هدف کاربران مطابقت دارد و با دادن سیگنال هایی به موتورهای جستجو ، به رتبه خوب در نتایج ارگانیک برسید تا بازدید و ترافیک بیشتری از گوگل کسب کنید

روش های دیگری مثل گوگل ادورز یا تبلیغات کلیکی نیز برای تحقق این هدف به شما کمک می کنند ، اما نسبت به سئو هزینه بسیار بالاتری دارند و در بعضی کسب و کارها اصلا به صرفه نیست.

بهبئد رتبه در گوگل فقط یکی از مزایای سئو است. با رسیدن به بالای نتایج جستجو ، می توانید از مزایای دیگری مانند آگاهی و ارتقای برند ، جلب اعتماد کاربر که می تواند به شما در پیشرفت کسب و کارتان کمک کند ، بهره مند شوید.

معنای واقعی سئو را درک کنید

سئو فقط مربوط به کلمات کلیدی و لینکها نیست ، بلکه بسیار بیشتر از آن است. ماموریت واقعی سئو این است که تجربه بسیار خوبی را در اختیار کاربران قرار دهد و دقیقاً همان چیزی را که می خواهند به آنها ارائه دهد.

هدف شما فقط کسب بازدید بیشتر از موتور جستجو نیست بلکه هدف آن تبدیل این بازدید به بازدیدکنندگان و مشتریان است.

سئو انواع مختلفی دارد که مهمترین آنها عبارتند از: سئو تکنیکال ، سئو داخل صفحه و سئو خارج صفحه.

وظیفه شما به عنوان یک متخصص سئو این است که یاد بگیرید چه قوانینی در سئو در هر مرحله از فرآیند اعمال می شود تا وب سایت شما کاملاً بهینه شود.

در اینجا خلاصه ای از آنچه هر نوع سئو انجام می دهد آورده شده است:

سئو تکنیکال – سئو سئو تکنیکال مسئول بهینه سازی سایت برای مرحله خزیدن و نمایه سازی است. با استفاده از سئو فنی می توانید به موتورهای جستجو کمک کنید تا تمام صفحات مهم وب سایت شما را بدون مشکل فهرست بندی کنند. مهمترین وظایف فنی سئو عبارتند از:

بهینه کردن URL

بهینه سازی نقشه سایت XML

تنظیم دامنه مورد نظر خود

بهینه سازی ساختار وب سایت شما

بهبود سرعت صفحه وب سایت شما

بهینه سازی وب سایت برای تلفن همراه

یافتن و رفع خطاهای خزش

سئو در صفحه – سئو در صفحه با بهینه سازی عناصر موجود در یک صفحه ارتباط دارد. مواردی مانند محتوا ، عناوین ، تصاویر ، فیلم ها باید بهینه شوند تا موتورهای جستجو بتوانند زمینه آنها را درک کنند.

مهمترین عناصر سئو در صفحه عبارتند از:

بهینه سازی عنوان صفحه

بهینه سازی توصیف متا

بهینه سازی محتوا

استفاده مناسب از عناوین (برچسب H1 ، H2 و غیره)

پیوندهای داخلی و خارجی

سئو خارج از صفحه – آخرین فرآیند بهینه سازی سایت ، سئو خارج از صفحه نامیده می شود. برخلاف سئو فنی و درون صفحه ای ، سئو خارج از صفحه با فعالیت های خارج از مرز وب سایت ارتباط دارد. مواردی مانند گرفتن بک لینک از سایر وب سایت های مرتبط و تبلیغ وب سایت شما در اینترنت عواملی هستند که به موتورهای جستجو در روند رتبه بندی کمک می کنند.

آموزش سئو مناسب را انتخاب کنید

وقتی یادگیری سئو را شروع کردید ، به یک نکته پی خواهید برد: اطلاعات زیادی در مورد سئو در اینترنت وجود دارد و چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد ، و این در آخر یک آشفتگی ایجاد می کند.

اگر تصمیم بگیرید این کار را به تنهایی و بدون هیچ کمکی انجام دهید ، در آخر یک لیست بی پایان از مقالات برای خواندن و ویدئوهای زیادی خواهید داشت

باید بهترین شرکت یا موسسه آموزش سئو را انتخاب کنید و براساس دوره ها و آموزشهای یکی از متخصصین سئو پیش بروید.

افرادی که می خواهند سریع سئو را بیاموزند می توانند این کار را با گذراندن یک دوره معتبر و بدون نیاز به صرف ساعتهای طولانی در اینترنت و خواندن مقالات انجام دهند. البته مطالعه مقالات یا مشاهده ویدئوهای آموزشی نیز می تواند به شما کمک کند.

اخبار و تغییرات سئو را دنبال کنید

سئو یک مفهوم ثابت نیست. قوانین و الگوریتم های موتورهای جستجو همیشه تغییر می کنند. گوگل به تنهایی بیش از ۲۵۰ تغییر در الگوریتم های رتبه بندی خود در سال ایجاد می کند. متخصصان خوب سئو باید در مورد این تغییرات بدانند و بر اساس آن فعالیت های سئو خود را تنظیم کنند.

بهترین راه برای آگاهی از این کار ، پیگیری چند وب سایت خبری سئو است که اثبات شده است اطلاعات مربوط به تغییرات در حال انجام سئو را در صورت بروز و نه بعد از دیر شدن برای انجام کاری در مورد آن ارائه می دهند.

ابزارهای مناسب سئو را انتخاب کنید

حقیقت این است که شما نمی توانید به تنهایی سئو را انجام دهید. اطلاعات زیادی برای پردازش و تصمیم گیری وجود دارد و اگر سعی کنید همه کارها را بدون استفاده از نرم افزار و ابزارهای سئو و کاملا دستی انجام دهید ، به جای کار روی وظایفی که می تواند نتایج بهتری برای شما به دست آورد ، وقت گرانبهای خود را صرف تحلیل اعداد می کنید.

برخی از ابزارهای سئو رایگان هستند ، اما برخی در ازای خدماتی که می دهند هزینه می گیرند. در هر صورت حتی اگر هزینه ای برای این ابزارها بپردازید در بلند مدت به نفع شما خواهد بود.

سئو را عملی تمرین کنید

سئو فقط مباحث نظری نیست ، در حقیقت بیشتر عملی است. نتیجه مطالعه تئوری سئو باید لیستی از اقداماتی باشد که می توانید برای وب سایت خود اعمال کنید و باعث قرار گرفتن در صفحه اول موتورهای جستجو شوید.

مشکل این است که هر وب سایت منحصر به فرد است و آنچه برای یک وب سایت کار می کند ممکن است بهترین راه حل برای سایر وبسایتها نباشد. به همین دلیل است که باید در واقع سئو را تمرین کرد و فقط در حد تئوری کافی نیست.

شما می توانید از وب سایت های موفق که رتبه بالایی در گوگل دارند الگو بگیرید و دلایل موفقیت آنها را بررسی کنید و ببینید روی چه جنبه هایی از سئو اقدامات بیشتری انجام داده اند و متناسب با وب سایت خود اقدامات ضروری سئو را اجرا کنید.

تخصص سئو خود را نشان دهید

یکی از بهترین راه ها برای یادگیری هر چیزی این است که سعی کنید آن را برای افراد دیگر توضیح دهید. این در مورد سئو نیز صادق است.

بسیاری از متخصصین سئو توانسته اند با انتشار مقالات ، آموزش به دیگران و مشاهده نقاط ضعفی که دارند ، روز به روز تخصص خود را افزایش داده اند.

توصیه این است که یک وب سایت یا یک وبلاگ سئو ایجاد کنید و تجربیات سئو خود را با افراد دیگر به اشتراک بگذارید.

با گذشت زمان خواهید فهمید که به اشتراک گذاشتن دانش یک روش عالی برای یادگیری چیزهای جدید در مورد سئو است و در عین حال به دیگران کمک می کنید ، که یک تجربه بسیار ارزشمند است.

برای تبدیل شدن به متخصص سئو صبور باشید

یکی از کلمات نزدیک به سئو ، صبر است. هیچ راهی وجود ندارد که با روش های سئو کلاه سفید و قانونی بتوانید موفقیتی در گوگل کسب کنید. پس از اجرای هر مرحله سئو باید صبور باشید و منتظر بمانید که سایت شما در گوگل ارتقا داده شود.

سئو سریعترین راه برای افزایش بازدید شما نیست. اگر نتایج فوری می خواهید ، تبلیغات PPC را امتحان کنید. سئو عبارت است از ایجاد یک کسب و کار آنلاین پایدار و طولانی مدت با پایه و بنیادی محکمک که در هر ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته بازدید بالا و مشتریان جدید را معرفی می کند.

آموزش متخصصان سئو شناخته شده را دنبال کنید

نکته آخر اینکه در مسیر تبدیل شدن به یک متخصص سئو ، با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد. مواقعی پیش می آید که ناامید و آماده تسلیم خواهید شد.

نگران نباشید ، این اتفاق طبیعی است. اگر داستان های افراد دیگر را بخوانید خواهید فهمید که هیچ یک از آنها به دلیل خوش شانس بودن به آنچه در حال حاضر هستند تبدیل نشدند. این نتیجه کار سخت و ساعتهای بی پایان تست و خواندن درباره سئو است.

از آموزش های متخصصین سئو ، شرکت های شناخته شده و افرادی که تجربه زیادی در بهینه سایت دارند استفاده کنید. ممکن است دریابید که بعضی اوقات آنها کارهایی متفاوت از روش های "سنتی" سئو انجام می دهند و این به این دلیل است که آنها اعتماد به نفس و مهارت لازم را دارند تا چیزهای جدید را امتحان کنند و بدون ترس از شکست ، تکنیک های جدید سئو را آزمایش کنند.

چه افرادی متخصص سئو می شوند؟

هرکسی که با وب سایت یا تجارت آنلاین ارتباطی داشته باشد باید یک متخصص سئو شود.

این لیست شامل مدیران بازاریابی ، توسعه دهندگان ، وب مسترها ، طراحان وب ، مدیران شبکه های اجتماعی ، کارشناسان PPC ، کارآفرینان و صاحبان کسب و کار الکترونیکی است.

چرا؟ از آنجا که سئو سایت در کلیه کمپین های بازاریابی دیجیتال قرار دارد. اصول سئو نه تنها حداکثر بازدید ممکن در موتورهای جستجو را تضمین می کند بلکه می تواند از راه های بیشتری به وب سایت کمک کند.

قابلیت و توانایی های متخصص سئو سایت

متخصص سئو شدن کار ساده ای نیست اما سخت هم نیست. این فرایند شامل آموزش ، یادگیری ، مطالعه ، تمرین و آزمایش است.

اگر تازه کار خود را شروع کرده اید ، بهترین راه این است که یک دوره خوب سئو را بگذرانید تا تمام اطلاعات را یکجا کسب کنید ، از ابزارهای مناسب سئو استفاده کنید و بالاتر از همه تمرین سئو را شروع کنید. از اشتباهات خود درس بگیرید و دوباره امتحان کنید.

بهترین سرمایه گذاری که می توانید برای کسب و کار خود انجام دهید ، یادگیری سئو است.

سایت بکوریتی ( خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی ) پلتفرمی برای دسترسی به وب سایت های با کیفیت و با اتوریتی بالا همچون سایت ما می باشد.

لینک های دانلود

تاریخ انتشار: نوامبر 18, 2020 نویسنده : admin تعداد نظرات : بدون دیدگاه
سایت بت اسپات