تیک آنلاین هر آنچه یک وبمستر به آن نیاز دارد

تصور غلط شماره ۱: بیشتر کودکان خواندن را به طور طبیعی یاد می گیرند
 

این اولین ارسال از مجموعه پست های وبلاگ است که به برخی از سو common تفاهمات رایج معلمان و مدیران در مورد آموزش آواشناسی پرداخته است. این باورهای غلط بر دانش آموزان در هر سنی تأثیر دارد. در حالی که مطمئن هستم تعداد بیشتری وجود دارد ، من پنج تصور غلط رایج و پایدار در مورد آواشناسی را انتخاب کردم. آنها ترتیب خاصی ندارند اما هرکدام به قدری قابل توجه هستند که شایسته پست خود هستند.

در طول ۱۶۰۰ ، تنها ۳۰٪ از مردم می توانستند مطالعه کنند (در مقایسه با این میزان سواد ، نمرات NAEP ما بسیار خوب به نظر می رسد). روزنامه ها و کتاب مقدس و همچنین سایر کتاب ها غیر معمول نبودند ، بعد از اینکه ماشین چاپ گوتنبرگ تقریباً ۲۰۰ سال قبل اختراع شده بود ، اما بیشتر مردم نمی توانستند آنها را بخوانند. در تاریخ وجود انسان ، چاپ یک اختراع نسبتاً جدید است و در نتیجه روند خواندن نیز چنین است. از طرف دیگر گفتار در مغز ما سیم پیچ است. در حقیقت ، مناطقی از مغز وجود دارد که به طور خاص برای درک و تولید زبان گفتاری مورد استفاده قرار می گیرند (به عنوان مثال منطقه بروکا و منطقه ورنیکه). این مناطق از مغز از بدو تولد نوزادان وجود دارند. با رشد کودکان ، توانایی برقراری ارتباط از طریق گفتار به طور طبیعی رشد می کند. این امر به ویژه اگر آنها در زبان غوطه ور باشند (مردم با نوزادان خود صحبت کنید!) این امر بیشتر صدق می کند.

برعکس ، ما با توانایی خواندن متولد نشده ایم. یک منطقه خاص از مغز وجود ندارد که تنها هدف آن توسعه مهارت خواندن باشد. خواندن نیاز به ارتباطاتی در

http://coooocauia.ir/lifestyle-story/story.html

http://majgoaltoday.ir/mylife-so-good/post_1.html

http://ovewrcahan.ir/cat1/readmore.html

http://canorcantsee.ir/More/index.html

http://lastfine.ir/Telephone/index.html

http://imaviaforth.ir/Best-Practice/Post-32.html

http://translafurr.ir/translate/cute-anmimal.html

http://zaaakrg.ir/wrapper/index.html

http://prosentiational.ir/history/index.html

http://joshjjjjbz.ir/

http://comeandgoforlive.ir/blue/password/

http://showmewhatyoucando.ir/english/word/suite-top-fans/

http://illgiveitupforit.ir/2019/02/06/%D8%B9%D8%B5%D8%A8%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AA-%D8%B9%D8%B3%D9%84-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%85-%D9%85%DB%8C%D8%B4%D9%88%D8%AF/

http://giveitfortimeforlast.ir/systems/john-th/wish/

http://hereyouarekid2022.ir/think.php

http://wrong-is-bad-bad-is-good.ir/arian.html

http://search-top-the-record.ir/2020/10/08/EU/set-permission-755-reset-/

http://twioooo2.ir/videos/p/2020/10/07/kamala-harris-mike-pence/

http://hellalotofgoodness.ir/george-sw/

مختلف مغز دارد که با زبان ، بینایی ، شنوایی و شناخت مرتبط هستند. با فرض اینکه این مناطق به خوبی توسعه یافته باشند ، هنگامی که کودک شروع به یادگیری نمادهای زبان (حروف) و اصوات (واج ها) نشان می دهد ، اتصالات عصبی لازم برای خواندن ایجاد و تقویت می شود. اگرچه به نظر می رسد بسیاری از کودکان بدون هیچ زحمتی زیاد مطالعه را انتخاب می کنند ، اما قرار گرفتن در معرض چاپ کافی نیست (به میزان سواد در دهه ۱۶۰۰ فکر کنید). برای ایجاد مسیرهای عصبی مربوط به خواندن ، باید صریحاً به حروف الفبا ، اصواتی که آنها نشان می دهند و نحوه ترکیب آنها برای ایجاد معنی کلمات ، جملات و متن پیوسته ، به آنها آموزش داده شود.

 

خوشبختانه شواهد علمی زیادی برای رد این ایده که یادگیری خواندن یک روند طبیعی است وجود دارد. به جای درمان جامع هر مطالعه ، من جمله های Stanovich (1994) را ذکر می کنم که وقتی او نوشت:

"این دستورالعمل مستقیم در زمینه کدگذاری حروف الفبا تسهیل دستیابی به زودرس خواندن یکی از نتیجه گیری های خوب در مورد همه علوم رفتاری است. این ایده که یادگیری خواندن دقیقاً مانند یادگیری صحبت است توسط هیچ زبان شناس ، روانشناسی مسوولی پذیرفته نمی شود. یا دانشمند شناختی در جامعه تحقیقاتی "(صص ۲۸۵-۲۸۶).

تحریریه‌ ی ما در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی ( رپورتاژ آگهی ) نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

لینک های دانلود

تاریخ انتشار: اکتبر 12, 2020 نویسنده : admin تعداد نظرات : بدون دیدگاه
سایت بت اسپات