تیک آنلاین هر آنچه یک وبمستر به آن نیاز دارد

بهترین ابزارهای بررسی اعتبار و اتوریتی دامنه سایت

ابزار بررسی کننده اعتبار دامنه یا دامین اتوریتی دید خوبی در مورد اعتبار وب سایت شما ارائه می دهد. اگرچه اتوریتی دامنه بر عملکرد سئو سایت شما یا درک گوگل از سایت شما تاثیری ندارد، اما می تواند وضعیت دامنه و میزان موفقیت سایت شما در فضای مجازی از حیث بازدید و مخاطب را مشخص نماید.

اتوریتی دامنه امتیازی است که توسط وب مسترها برای بررسی پیشرفت رشد سایت خود در طول زمان یا مقایسه احتمال رتبه بندی آنها با رقبا استفاده می شود.

در این مطلب ما ابزارهای رایگان موجود برای بررسی اتوریتی دامنه هر وب سایت و نکاتی در مورد چگونگی افزایش اعتبار دامنه  را معرفی میکنیم.

ابزار بررسی اتوریتی دامنه چیست؟

اصطلاح دامین اتوریتی که توسط Moz معرفی شد، به امتیازی اشاره دارد که برای پیش‌بینی احتمالی رتبه یک وب‌سایت در SERP (صفحات نتایج موتور جستجو) طراحی شده است.

از زمانی که Moz مفهوم اعتبار دامنه را به عنوان روشی برای ردیابی عملکرد وب سایت معرفی کرد، شرکت های مختلف دیگری امتیازات مشابه خود را ایجاد کردند.

هیچ عدد یا فرمولی ثابتی برای محاسبه اتوریتی وجود ندارد که در تمام ابزارهای موجود آنلاین ثابت باشد. هر ابزاری قوانین خاص خود را دارد، اما هر یک می تواند بینش مفیدی در مورد رشد سایت شما و عملکرد آن در رابطه با دامنه های مشابه ارائه دهد.

بهترین ابزارهای بررسی اعتبار دامنه عبارتند از:

بررسی کننده اعتبار دامنه (Moz)

بررسی کننده اعتبار وب سایت (Ahrefs)

بررسی کننده امتیاز اعتبار (Semrush)

امتیاز جریان اعتماد (Majestic)

۱٫ ابزار بررسی اتوریتی دامنه (Moz)

Moz شرکتی است که مسئول ابداع عبارت "Domain Authority" است. آنها امتیاز DA را به عنوان راهی برای پیش بینی پتانسیل رتبه بندی وب سایت برای SERP ها ایجاد کردند.

Moz امتیازهای اعتبار دامنه را در محدوده ۱ تا ۱۰۰ ( ۱۰۰ به عنوان امتیاز برتر) ارائه می دهد. Moz برای محاسبه این امتیاز از داده های فهرست گسترده وب خود به همراه ده ها عامل مانند تعداد لینک های ورودی و سرعت سایت استفاده می کند.

برای بررسی اتوریتی دامنه سایت  خود با Moz، کافی است URL خود را در ابزار "Domain Analysis" تایپ کنید. پس از کلیک بر روی "Analyze Domain" امتیازی از ۱ تا ۱۰۰ مشخص میشود که اتوریتی دامنه سایت شماست. همچنین اطلاعات دیگری مانند موارد زیر بدست میآورید:

تعداد لینک های ورودی

تعداد کلمات کلیدی

اسپم اسکور

Moz خاطرنشان می کند که سایت هایی با تعداد زیادی لینک خارجی با کیفیت بالا معمولاً در بالای مقیاس DA قرار دارند.

 

وب‌سایت‌های کاملاً جدید همیشه DA یک دارند و با کسب بک لینک ‌های بیشتر در طول زمان، امتیاز خود را افزایش خواهید داد. به همین دلیل است که Moz دامنه های ریشه پیوند و رتبه بندی کلمات کلیدی شما را در کنار Domain Authority شما نشان می دهد.

۲٫ بررسی کننده اعتبار وب سایت (Ahrefs)

مانند Moz، Ahrefs یک ابزار سئو شناخته شده است. این شرکت یک ابزار بررسی کننده اعتبار دامنه وب سایت ارائه می دهد که در آن می توانید معیاری مشابه با "DA" از Moz را بررسی کنید.

مهمتر از همه، Ahrefs از رتبه بندی اختصاصی خود به نام «رده بندی دامنه» استفاده می کند.

Ahrefs "رتبه بندی دامنه" را به عنوان معیاری تعریف می کند که محبوبیت لینک وب سایت شما را در مقایسه با سایر وب سایت ها در مقیاس ۰ تا ۱۰۰ نشان می دهد.

برای محاسبه رتبه دامنه، Ahrefs به موارد زیر نگاه می کند:

تعداد دامنه های منحصر به فرد لینک شده به وب سایت شما

اتوریتی و اعتبار دامنه هایی که به شما لینک داده اند

تعداد دامنه‌ های منحصربه‌فردی که این سایتها از آنها بک لینک دریافت کرده اند

مشابه Moz، هنگامی که URL خود را برای رتبه بندی دامنه Ahref در نوار جستجو تایپ کنید، امتیازی از یک تا ۱۰۰ دریافت خواهید کرد. Ahrefs خاطرنشان می کند که بسیاری از امتیازات شما به عوامل زیر بستگی دارد:

کل پتانسیل ترافیک جستجوی که به هر سایت تعلق دارد.

پتانسیل ترافیک جستجوی موضوعاتی که هر سایت پوشش می دهد.

سطح رقابت برای این موضوعات در هر حوزه

کیفیت کلی وب سایت

کیفیت محتوا و بهینه سازی در صفحه.

از آنجایی که Ahrefs صرفاً معیاری برای سنجش محبوبیت لینک یک وب سایت است، می تواند در موقعیت های خاص مفید باشد.

۳٫ بررسی امتیاز اتوریتی (Semrush)

با این ابزار بررسی کننده DA، به سایت امتیازی از ۰ تا ۱۰۰ داده می شود. امتیاز مرجع Semrush یک معیار "ترکیبی" است که برای تعیین عملکرد و کیفیت سئو دامنه استفاده می شود.

به گفته Semrush، این امتیاز بر اساس معیارهای مختلف است و از یک شبکه عصبی برای اطمینان از دقیق بودن امتیاز استفاده می کند. برای محاسبه امتیازات اتوریتی دامنه ، سیستم یادگیری ماشین در Semrush از داده های جستجوی ارگانیک، داده های بک لینک و داده های وب سایت برای درک رتبه بندی سایت های محبوب استفاده می کند.

سپس الگوریتم دوم Semrush از داده های بک لینک استفاده می کند تا تعیین کند که چگونه یک وب سایت با به دست آوردن لینک ها بر اعتبار دامنه تأثیر می گذارد. معیارهای این محاسبه عبارتند از:

تعداد افرادی که به وب سایت شما لینک می دهند

دامنه های ارجاع دهنده

بازدیدکنندگان ماهانه

تعداد لینک های خروجی

تعداد کلمات کلیدی

سپس ارزش دامنه در مقیاس ۰ تا ۱۰۰ اندازه ‌گیری می‌شود. Semrush خاطرنشان می‌کند که امتیاز اعتبار عموماً باید برای مقایسه دامنه استفاده شود، نه اینکه دامنه‌های خوب یا بد در سطح مطلق تعیین شود.

۴٫ امتیاز جریان اعتماد (Majestic)

ابزار Majestic از بررسی کننده دامنه وب سایت به "امتیاز جریان اعتماد" شما نگاه می کند. Trust Flow مشابه اتوریتی دامنه  از Moz است، زیرا بر اساس کیفیت محتوا، بک لینک ها و سایر عوامل، میزان احتمال رتبه شما را در موتورهای جستجو بررسی می کند. وارد وب سایت majestic.com  شوید و با وارد کردن آدرس سایت خود، امتیازات مربوط به اتوریتی دامنه را مشاهده کنید.

چرا باید از ابزار بررسی اتوریتی دامنه استفاده کنید؟

ردیابی اعتبار دامنه شما می تواند راهی مفید برای پیگیری پیشرفت و پتانسیل وب سایت شما در طول زمان باشد.

تفاوتی ندارد از کدام ابزار معرفی شده استفاده کنید، تمامی اینها تقریبا از معیارهای یکسانی برای تعیین اتوریتی دامنه استفاده میکنند.

به عنوان مثال، Moz در مجموع به ۴۰ سیگنال مانند عملکرد کلی سئو، نمایه لینک وب سایت و سرعت بارگذاری صفحه برای محاسبه اعتبار دامنه نگاه می کند.

هر یک از این عوامل می تواند با کمک به جذب بازدید کننده، بهبود تجربه کاربری و موارد دیگر، بازگشت سرمایه وب سایت شما را بهبود بخشد.

ابزارهای بررسی اتوریتی دامنه هنگام انجام تجزیه و تحلیل رقابتی مفید هستند. می توانید امتیاز سایت را با رقبای خود مقایسه کنید و تعیین کنید که در کجا ممکن است نیاز به تقویت سئو و بهبود سایت خود داشته باشید تا از شرکت های مشابه پیشی بگیرید و ترافیک بیشتری جذب کنید.

لینک های دانلود

تاریخ انتشار: ژانویه 16, 2022 نویسنده : admin تعداد نظرات : بدون دیدگاه
سایت بت اسپات